Wednesday, April 30, 2008

cuba kamu pikir gia...


Kau tingu ini budak dia berdoa berabis dengan sepenuh hati dan jiwa raga. Pernahkah kamu berdoa berabis dengan penuh kesyukuran dan berterimaksaih kepada Tuhan dengan secukupnya? mungkin mengumpat orang lain pernahlahkan, bukan mengumpat saja tapi sumpah-sumpah ada mungkin bukan semenit sahaja tetapi berjam-jam dengan segenap hati, jiwa dan nyawa. Bah, cuba kamu memuji Tuhan dan berdoa dalam masa seminit dengan sepenuh jiwa, raga dan hati???? kalau kamu buli ....apa kamu rasa.......oren atau.......madu.

Sunday, April 27, 2008

korang rasa..bila kita berdoa kana dengar ka?

Shallom,

Hi kawan2..he..he..kita semua slalu jak berdoa kan...tapi bila kita berdoa, kita tidak tau samada pa yang kita doa tu termakbul...kan...kadang2 bikin bosan juga mau berdoa tu...macam sia..balik2 suda berdoa, tapi tiada pun yang sia namapak terlaksana..adui.pa macam pula kalau korang....kadang2 sia rasa, kalau kita berdoa ne...kita hanya dipermainkan saja..macam cuma untuk menaikkan semangat jak kan...mau kasi senang2 hati...macam sia.. kalau sia berdoa, trus senang skit hati... tapi selepas beberapa lama..macam seharui atau dua hari, timbul pertanyaan dalam otak sya..betulka kalau kita doa tu kena dengar?? atau just semangat untuk diri kita saja..Bagi sia penat suda mau berdoa..tapi , satu pun teda pun hasil dia..kadang2 juga sia terfikir, adakah agama tu wujud n penting...adakah Tuhan tu benar2 wujud..he..he.. teruk kan pemikiran sya..actually, begini la pemikiran seseorang yang kecewa...
Tapi walau pa pun yang telah terjadi, walau pa pun keraguan yang wujud, saya tetap akan sentiasa dekat dengan Tuhan..saya akan cari segala jawapan terhadap soalan yang wujud...harap2 la semua doa sia selama akan termakbul dan sya sentiasa dekat dengan Tuhan...

Tuhan memberkati kita semua...Amen...

Thursday, April 24, 2008

Detik jam 12 tengah malam time betday sia....

Shallom semua...

Hari ni bersamaan 24 April 2008 ada hari ulang tahun kelahiran sia yang ke 22...sedih juga la...Semalam, agak sedih jugak sya..sbb..ingatkan tida dapat sambut betday...besa la exam punya mood..so sedih jak lah...sambil2 tu, tension gak study..so time tu, kuar di fikiran sya...teda ka yang mau p wish sya betday depan2 ne..he..he. best pren sia pun datang d bilik sikijap jak..trus keluar..sia sedih betul, sampai hati ko nda ingat betday sia..he.he..kunun la...so mau dakat2 suda jam 12 tangah malam...sia tidur2 kejap..sya mau plan..tepat jak jam 12 malam trus mau teriak SLAMAT TINGGAL 21 tahun. Tapi lain pula terjadi...Tepat jak jam 12 malam..bru sya mau berdiri dengan seluar Boxer...singlet jak..mau teriak Slamat Tinggal 21 tahu....tiba2 kena serbu bilik....kawan2 datang p celebrate..wakakakka terkejut tul sya ooo....tidak sangka pu;a durang ada plan..he..he..Gembira n terharu juga la tapi nda brani mau nangis..malu bh...Lalaki gia kan....sya ingat diurang kasi lupa sia..he..he..makaseh kawan2...kamu ingat juga...pas tu datang bertubi2 SMS..he..he..n then c abang angkat dri labun pula calling dri labuan..he..he..diurang ingat juga...makaseh bambangan...sia pun nda tau camana mau ucap Thanks sama kamu semua..May God Bless kita semua la k..

Walaupun ala kadar saja sambutan betday sia..tapi sia bersyukur juga sbb ada juga yang ingat...Syukur..
He..he..sia tua suda...

Yesus, saya beterima kasih kepada Mu kerana sampai saat ini, saya masih lagi dapat menghembus nafas segar kurniaan Mu...Terima kasih yesus kerana memberikan saya keluarga yang bahagia dan terima kasih juga sebab memberikan saya kawan2 yang sangat baik..biarla kuasa cintakasihMu sentiasa mengurapi mereka semua....Yesus.. selamatkanlah mereka semua dari segala bahaya dan penuhilah mereka dengan kegembiraan sepanjang masa...dan saya juga berdoa agar hubungan antara kami semua sentiasa kuat dan dekat dengan Mu..Amen...

Saturday, April 19, 2008

The Powerful Novena

Harimau Anjing


Baru-baru ni saya jalan jalan makan angin dan saya sangat kesiwa melihat seekor harimanjing. Harimau ini suka kawan dengan anjing sebab itulah muka dia macam anjing. Walaubagaimanapu, harimau ini tidak makan orang sebab dia ini katolik selalu duduk didepan pintu gereja....Kalau kamu jumpa dia jangan takut.

Thursday, April 17, 2008

anjing yang sya mau kasi sewa


Anjing ini saya sudah piara hampir dua tahun, tapi saya tingu diakan macam menusia takut saya piara dia. Ada siapa-siapa yang mau piara dia ka? Dia belum lagi masuk kristian masih RCIA atau IKD. Kalau kamu mau piara dia kasi tau saya sebab makannya yang bukan sembarangan . Dia tidak mau makan di piring dia mau duduk di bangku dan makannya. Mee goreng dan kuaci saja. Minumannya Jus Oren campur kopi sikit. saya kasi nama dia macam nama kamu juga......????

kamu ada nampak burung?


Saya ada piara seekor burung pipit, tapi sejak keblakangan ini dia suka menyendiri terutama selepas tingu filem "Transformer". Dulu dia suka makan pisang dan padi. Sekarang sejak kebalakangan ini dia tidak mau makan lagi itu barang. Sekarang dia pilih makanan, dia mau makan piza dan KFC saja. Kalau kamu mau piara dia telefon saya nanti saya kasi pinjam kamu burung ini. namanya dulu kukkekek skarang namanya TRANSFORMER.

kerana Curang


Baru-baru ni, yang kermarin bisuk ayam saya yang saya piara sudah hampir lima tahun telurnya sudah menatas, lalu lahirlah seekor ayamrabit. Ayam yang saya piara ini masih pagan bulum ada agama sebab itulah dia curang dengan suaminya. Di pigi campur binatang lain yang bukan sebangsa dengannya.... kalau kau mau bibit ayam ini ..mesti berhati-hati...

Ayam Togel-belum sedia dipotong


Ayam ini sepatunya berada didalam periuk namun mereka ini masih belum bersedia sebab durang bilang bulum cukup gemuk, jadi saya kasi lepas mereka supaya cepat gumuk. Ayam ini special sebab tidak paya buka buluh. Bibit ayam ini boleh didapati di mana ayam ini boleh didapti iaitu tempat gambar ini di ambillah.

Kamu ada nampak anjing saya ka?


Kamu ada nampak anjing sayaka? kermarin saya piara dia di kandang burung sebab dia suka main burung dan tiba-tiba petang tadi dia menghilangkan diri. Handphone dia, dia tidak bawa dan sejak beberapa hari ini dia berkelakuan ganjil. Dulu selepas tingu filem hindustan dia selalu minum kopi tapi skarang dia sudah berubah banyak , sayapun tidak tau apa masalahnya skarang..mungkin dia mau jadi burung sebab selalu dia mimpi macam burung. Kalau kamu jumpa dia tulung kasi nesihat dia supaya dia berkelakuan seperti anjing....