Wednesday, March 23, 2011

3 perkara yang terlintas di Otak ni hari?



Memandangkan hari ini kurang sikit kerja yang sia mau buat, mari sia share 3 perkara dulu kio.
1.

Kalau di kampung, setiap kali lepas jemur padi, kamiurang akan angkat tu padi p di pintu pagar untuk di angkut oleh pengusaha kilang pemprosesan beras. Kadang- kadang, my mum selalu pesan untuk " Giling Tapai" di salah sebuah karung. Memandangkan my mum tidak berapa champion membaca & menulis ( very 'A' in mengira sebab my mum Jual-jual sayur di Tamu) , so saya punya adik akan menulis nota kecil di karung padi yang perlu "Giling Tapai". Baru-baru saya ada balik rumah, then secara tidak sengaja, ternampaklah note kecil disisipkan di siring-siring pagar.

Ditulis oleh adik saya : "INI KARUNG GILING TAPAI OK!"
Pekerja Kilang proses padi: "ANTI, NANTI KO KASI MINUM OK KIO"

Sistem komunikasi yang kira berjaya juga sampai sia boleh tertarik. Next time sia jumpa ni pekerja, nanti blanja Sagantang haha.
My Car is 'Sumakit!' Last time sia punya kereta kena reverse sana simpangan keluar dari rumah sia. So sia kira mau marah, ni tukang reverse pun minta kasihan betul muka dia. Dia bagi number dia sama sia, supaya buli call. " Bro, saya betul2 mau cepat ni. ko call saja saya k". Sampai sekarang saya call, dia nda sambut2.. Pukitai! Bro sia terpaksa publish number ko la sini untuk tujuan publisiti 0128223800 siapa yang berminat silalah la call dia ni.

Lupakanlah pasal tu. Nanti saya ada duit dlu, nanti saya repair la sendiri. Owh semalam saya termimpi la pula kereta sia. Ngam-ngam ni hari ada draw. Patutkah sia p beli? manatau kena kan. p cuba-cuba saja la. Wish me Luck!
WWF Logo? Ni time saya di balik kampung. Sedang-kacau-kacau my mum di dapur, ter'nokosumpak' la sia nampak logo WWF di batang penyapu. Cuba lihat, memang sebiji macam WWF Logo kan. So saya pun check dengan WWF kerana secara kebetulannya pula kawan saya pun bekerja di WWF.

Tengo betul-betul, ada perbezaan kan! Nda payah lagi confius-confius.

Ain't easy this life bro...


No comments: